åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Plan B, En Tur På Fjället.

Kategori: åkeriet

När nu dagens tänkta långtur p.g.a. av vädret blev en sån där prästkragegrej, "älskar älskar inte", eller snarare "åka åka inte" fick det bli en plan B. Ja eller snarare plan D förresten, då det visade sig att mina små reservpaket jag hade i bakhuvet också sprack eftersom varken Eggeby eller Lissma dragit igång sina träffar än. Förresten var även plan A en slags plan B då min ursprungliga plan A sprack p.g.a. ägarna av det målet skulle ut och åka bil och alltså då inte hålla öppet. Det betyder i sin tur om man ska se det positivt, och det ska man ju, så har jag två karameller som jag väljer att suga på alldeles själv tills dess att vi får tillfälle
att göra en längre tur igen.
Med det så återvänder vi till kvällens lilla fjälltur och ett litet sällskap om fyra stycken motorcykelburna (nu kändes det som att det skulle stå "ungdomar" men det funkar ju inte) herrar som bestämde sig för att hinna in till Fjällgatan och göra en beställning av kaffe med dopp innan de stängde klockan 19. Och efter att ha passerat Hornsgatan utan dubbdäck (ja man får ju inte ha såna där) och kryssat oss fram mellan rödljusen och bussfilerna så anlände vi uppe på Fjällis i god tid och kunde göra vår beställning.
Temperaturen var inte på topp, men kvällssolen och Stockholms mest berömda utsikt gjorde sitt till att humöret kunde stiga åtskilliga grader mot i förmiddags då jag i ren tjurighet först slet fram dammsugarn och sen våttorkade hela lägenheten.
Förresten räckte det inte med det, utan packväskorna fick sig en duning dom också!
Men som sagt.. med lite kvällssol och fjälluft, då mås det bra.
Med det säger vi tack för kaffet och på återseende och hoppas att termometern har stigit några grader till på tisdag då det är dags igen.
B.
 
Kommentera inlägget här: