åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

En Rekordcombo.

Kategori: åkeriet

Jo jo.. det som från början var tänkt som en combo med två olika mål, växte när alla hojar till slut samlats ihop sig, till att bli en riktig rekordcombo! Tjugo hojar är en mer än det tidigare rekordet på nitton och känns ju jämnare och snyggare också på nåt vis.
Målcombon då? Lissma för att mätta ögonen och Vegabaren för att mätta resten.
Nu strulade det till sig direkt efter vi rullat av färjan då Eric fick soppatorsk och fick honka med Anders upp till OK på andra sidan. Såg mer än lovligt vingligt ut och hade nån dragit av mig buffen och filmat mina ansiktsuttryck där jag låg precis bakom, hade man lätt kunnat byta fejs på mig och Janne Schaffer mitt i värsta gitarrsolot. Men nu slutade det bra och Eric fick fylla på medan vi andra fick hämta andan en stund.
Lissma Park öppnade sina bilträffar förra tisdan och när vi kom dit ikväll var det fortfarande gott om bilar och även en del hojar.
Vi fick ju också till en rätt fin rad där nere vid vassruggen får jag säga.
Apropå rader och rekord så fick vi en fin rad med brudar också! Med ett tangerat rekord i den avdelningen, som dessutom har stora möjligheter att slås längre fram i sommar, visade dom framfötterna (jävla konstigt uttryck) med fyra på rad.
Efter att vi satt en tid för återsamling släpptes sen alla ut på egna äventyr bland finbilarna.
Som jag sa så fanns det även en del hojar på plats
och det är ju kul att slänga ett öga på sånt också :-)
Sen är det då den där kavalkaden av gammal amerikansk bilplåt som gäller en stund..
Och skulle man nu tröttna på det amerikanska, så finns det även lite europeisk nostalgi också.
Med det var vi ganska mättade på gammal plåt och drog iväg till kvällens andra mål, Vegabaren.
Blev lite stressade av den tio meter långa kön, men hann inte mer än bestämma oss för vad som skulle inmundigas förrän det dök upp ett nyfiket ansikte och undrade vad som önskades beställa. Ja på nåt sätt ska det väl märkas att man är Sveriges första burgarhak och har grillat vurrar sen -64! Så det var bara plocka ut prylarna på löpande band och ta plats under parasollerna.
Mätta och glada var det sen bara att rulla hemåt i solnedgången, och gladast av alla var nog jag som äntligen fått åka en tur på min lilla Hotta utan oljeläck och kladd! Hoppas nu det och vädret fortsätter så kan det bli en rolig sommar!
B.
 
Kommentera inlägget här: