åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

NY APP OCH LÄCKANDE TAPP.

Kategori: åkeriet

Har haft en del problem och jäkelskap med mina fordon på sistone och var inte säker på att kunna åka idag heller. Men efter ett ryck efter jobbet hann jag hämta hem Hottan som vart och fått fixade blinkers, nya bromsbelägg och ett misslyckat försök att få oljepluggen tät... GAH!!!
Så jäkla irriterande att det ska hålla på och droppa och kladda hela tiden! Den som har ett tips som leder till att det blir tätt i min avtappningsplugg vinner ett hemligt pris!
Kunde i alla fall ge mig iväg, om än med kladdande hoj, och möta upp vid Väringen
(som fr.o.m. nu byts tillbaka till OK Q8).
Efter lite dividerande och olika förslag blev det till slut enighet kring förslaget Sigtuna. Så ajöss Väringen och iväg. Mats fick ta täten och lyckades hitta en massa krulliduttvägar som vi ju så gärna vill ha på våra utflykter, och guidade oss snyggt och prydligt upp till Sigtuna.
Café Våfflan verkade vara under renovering eller ombyggnad, men reservbarack fanns laddad med burgare och nachotallrikar. Vilket var tur iaf för mig som ju drog direkt från jobbet för att hämta hoj och lät det där med spis få stå åt sidan. Willyson var hungrigast av alla och beställde en burgare men satte sen tänderna i första bästa burgarliknande tingest som dök upp. Det visade sig sen vara en laxburgare som någon stackare före oss i matkön därmed blev blåst på. Huruvida den stackarn fick lida hungersnöd, eller om det löste sig på nåt sätt förtäljer inte historien. Däremot var Willyson nöjd med sitt laxkap :-)
Ja mycket mer än så var det väl inte... en snabbkoll på omgivningen och sen hemåt igen.
Nu var det här min sista tur på den här sidan semestern. På fredag drar jag mig via Västerås och Västervik mot Öland för att sen fräsa uppåt till Skell. Vi ses i augusti. Ha det!
B.
Jo förresten.. appen heter Prisma om det är nån som vill kolla in den närmare.
Kommentera inlägget här: