åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

We went chopping.

Kategori: åkeriet

Hörde nåt om höstrea ute på Daisys i Bredäng för ett tag sen och tänkte att det är bäst att passa på medans det finns nåt kvar. Nä, skoja bara :-)
Däremot har det ryktats om en chopperträff som startats upp där för inte så längesen och tänkte att det är bäst att göra ett besök medans det fortfarande är nåt kvar på hojsäsongen.
Så det fick det bli ikväll. Hade tänkt att jag skulle få åka dit på min Hot Rod Heart men hon var så sur så jag sa "skit it då" och åkte med Fetis istället. Ska testa med en annan förgasare i morrn och se om surheten kommer därifrån. Nåväl.. Borta på Daisys hittade vi lite av varje att blänga på en stund innan vi knatade in och testade fast fooden. Några läckra bilar och roddar, men majoriteten var choppers och med en dragning åt old school. Kul att kolla på, och för den som inte ännu gjort ett besök rekommenderas det varmt. Eller förresten.. vänta med det tills vi åker dit igen. Nu håller vi ihop resten av säsongen. Onsdagar är det åkeriet som gäller!
Fast fooden var riktigt bra! Testade en gyro med bröd. Småskuren karré, grönsaker och god sås i pitabröd. Helt okej! Ja, det var väl inte mer än så.. Några satt och kollade vädret mellan tuggorna, och det ser ju ut att kunna bli några fina dagar framöver.
Eventuellt åker jag Wira bruksturen med HDCS på lördag. Kanske några av oss ses då. Annars hoppas jag vi ses igen som vanligt på onsdag!
B.
Kommentera inlägget här: