åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Happiness Is A Warm Gun.

Kategori: åkeriet

Ja kanske inte riktigt, men en varm avgaspipa, nylagd asfalt korsat med strålande sol och en temp som hasat sig en bit ovanför 20-strecket, så är garanterat happinessmätarn på bra humör! Vi har ju gjort ett antal försök att nå Skanssundet i år, men att det skulle dröja till den första juli innan det bjöds på tillräckligt med happinessväder hade man ju inte riktigt räknat med.
Men vi har varit duktiga ändå, och trots det fram tills nu så kyliga vädret så har vi faktiskt med dagens åk, hunnit med 12 utflykter. Bra jobbat! Kul också att det fortsätter att droppa in nya åksugna ansikten! Idag kunde vi räkna in tio hojar med dito tillhörande ansikten. Åtta välkända, Carina ny från helgens tur och Annica som rullade ner till Jungfrusund för första gången. Upp på färjan och ut på böljan!
Nu liksom i lördags så lyckades vi tappa bort varandra typ direkt.. Nu var det jag som listigt bara sagt till några av oss att jag skulle tanka på andra sidan, och med den manövern så lurade jag bort både Willysson och Katarina. Sorry.. Men som tur var så hamnade vi så småningom i rygg på dom, och väl framme vid färjan vid Skanssundet var vi samlade igen och efter en liten väntan på nästa överfart, ombord och på väg mot det hägrande fikat.
På parkeringen fick vi trängas med en massa Corvetter och på fiket med deras chaufförer. Så det var bara att ta de platser som fanns kvar. Happinesfaktorn sjönk en aning då det just där luktade typ rutten korv! Vette fan om inte det var Corvetteklubbens fel!
Med kopparna tömda flydde vi odören och valde att inte ta färjan tillbaka utan fortsätta runt och via Södertälje ta oss hemåt.
Happinessen återvände med slingrande nylagd asfalt kantat av åkrar och ängar och solen på väg ner, och jag tror jag kan få lite medhåll av min Skellefte-kompis Affe Asplund när jag säger att..
Happiness Is A Warm Gun.
 
B.
Kommentera inlägget här: