åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Ralf reser västerut

Kategori: egna avstickare

Jag fick mail av allas vår Bengt där han talade om att det kanske skulle bli åka av söndagen den 26/9 till Rosenhill. Svarade att jag var på tjänsteresa i USA och tyvärr inte kunde delta.
Då fick jag uppmaningen av Bengt att plåta hojar där jag var. Inte helt lätt eftersom tjänsteresor består mest av flygplatser, konferensrum, hotellrum och restauranger. Däremot gällde det ju att plåta allt som jag såg på 2-3 hjul.
2 st 5 st 2 st 3 st

Jag hade turen att hotellet i Huntsville, Alabama var just intill Rymdflygmuseet.
Bilden är tagen från mitt hotellrum.
hotellrumsvy

När arbetet var slut och det blev lördag reste vi till Tennessee där vi besökte ett whiskeydestilleri, Jack Daniel’s. Faktiskt så stavas whiskey så där. All Jack Daniel’s tillverkas just där i Lynchburg, en liten pittoresk stad.
torget  stadshuset  macken  HD-butiken
  Torget i Lynchburg.           Stadshuset.                  Macken.             Obligatoriska HD butiken.

Staden har mindre än 500 invånare!
Här en hundradel av dem :-)
 hundradel
 På HD till JD
På parkeringen utanför destilleriet stod 2 stycken fina HD.

När vi gick in, kom det ett stort gäng med ca 30-40 stycken bågar.
Det var ett gäng veteraner som anlände.
                          veteran               JDHD
                                                                 I souvenirbutiken hittade jag denna fina motorcykel.

Brandkåren inne på destilleriområdet.
brandbilar

Efter Huntsville Alabama blev det ett skutt över till Kalifornien. Vi var på besök vid en militärbas mitt ute i Mojaveöknen som ligger mitt emellan Los Angeles och Las Vegas. Under denna vecka var det värmerekord i LA området. Det var det varmaste det varit sedan mätningar hade påbörjats mer än +45 C (puh). AC är en nödvändighet i denna del av världen. Vi hade mestadels +37-40 C mitt på dagarna så jag frös inte så värst mycket.

                      humveé's                                     victory
Liten knarr på militärbasen med några Humvee’s i bakgrunden. En Victory hittade jag också.

Så lite hojar fick jag faktiskt se under min resa.
Hoppas på att vi hinner med en tur här hemma innan vi går i ide. Efter det tycker jag vi tar en Afterwork som de har på Nykrog nere vid Södran på fredagar mellan 18-21.

Ralf.

KOMMENTARER:

  • B. säger:
    2010-10-12 | 02:26:25

    Man blir ju lätt avundsjuk...

    Lynchburg Tennesee är ju inte bara Jack Daniels, som om inte det vore nog. Här höll den gamle hjälten Davy Crocket till i början på 1800-talet. En annan hjälte som faktiskt bor i stan nu, är Little Richard!

Kommentera inlägget här: