åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Borta bra, hemma bäst..

Kategori: åkeriet

Nja.. stämmer kanske inte alltid. Man behöver inte gå över ån efter vatten..
stämmer rätt hyfsat ändå!
Jag och Arne var ju ut på en fikatur i helgen och den alltjämt närvarande funderingen om vad nästa utflyktsmål ska bli dök ju upp efter påtåren. "Kanske vi tar nåt här på öarna" sa jag. "Bromma Gård" sa Arne. "Vad finns det där då?" sa jag. "Klippa och solnedgång" sa Arne. Sagt och gjort, Bromma Gård fick det bli.
Arne fick ta täten som hare och fick sju st Harley Greyhounds efter sig :-)
Tre nya ansikten för mig. Thomas och Micke har visst vart med nån sväng när jag vart borta och Matte gjorde sin första repa med oss. Välkomna allihop!
Repan gick över Skå, Svartsjö. Rundade Färentuna kyrka och bort till Sånga-Säby där man strax efteråt tar en liten grusväg ner till Bromma Gård. En kort promenad så är man sen nere på en liten klipphäll med en fantastisk utsikt och solnedgång över Mälaren. Cred till Arne som hade totalkoll på tider och vädersträck för att vi skulle få de nedgående strålarna rakt i nyllet!
Bara att hala fram termosar och bullpåsar och njuta!
Mer än så behöver väl inte sägas, utan bilderna får tala för sig själva..
 
Och så går en dag och kommer aldrig åter..
Men det kommer ju nya :-)
 
B.

KOMMENTARER:

  • B. säger:
    2013-09-02 | 21:49:25

    Hallå alla åkare! Min mejl ligger nere så jag hoppas att några tittar in här. Vi ses som vanligt i morrn tisdag 3 sep 18.30 och försöker hålla oss borta från Obamaeländet. Sprid budskapet till de du kan!
    B.

Kommentera inlägget här: