åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Mosebacke Anarki

Kategori: åkeriet

stockholm från mosebacke


Blev en lite oplanerad sväng idag när Johan plingade och var sugen på en sväng.
Var först tvungen att tacka nej, eftersom datorn rasat och jag skulle ut och leta ny.
"Va äre för fel" sa Johan. "Grafikkortet kaputt" sa jag.
"Jag har ett grafikkort" sa Johan. "Jaha :-)" sa jag.
Så drog då datariddaren Johan ut på uppdrag och räddade min burk från ond bråd död.
Efter avslutat uppdrag kunde vi så ge oss ut och nöjesåka. Vilket lappkast! Från att gå igenom div elektronikbutiker på jakt efter ny burk och tusenlapparna fladdrandes ur fickorna, till att grensla hojen och ge sig in mot stan via Nockeby, Ålsten och sen vinka till några Äppelviksfreaks. Upp över Västerbron med sin fantastiska utsikt över Stockholm i sommarskrud och över till Söder där vi snirklade oss upp på Mosebacke för lite lunch.
Knallade upp på Terassen och ställde oss i kö för att beställa lite godsaker.
En stor skylt upplyste oss om att valfri rätt från menyn skulle innefatta lättöl el läsk + kaffe på maten = smaskens! Väl framme vid kassan ville den unga damen ha 28 kr extra för en lättöl :-/ Sa att det står ju på skylten att det ingår! "Nä den har vi tagit bort" sa den unga damen. "Jaha" sa jag "då antar jag att det är samma sak med kaffet"
"Ja" sa unga damen.
Så kan det gå till på en solig uteservering i ett serviceinriktat Sverige :-/
Men utsikten där uppifrån kan man dock inte klaga på! Och att glida fram på hoj i ett somrigt Stockholm är inte heller det sämsta man kan hitta på :-)
B.
johan mosebacke bengt mosebacke
Kommentera inlägget här: