åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Very Close To Vegas.

Kategori: åkeriet

Jo men det får man väl säga.. Skiljer ju bara ett par kurvor mellan Vega och Vegas!
Kvällens utflykt gick alltså till Vega och Vegabaren vilket var precis vad jag behövde.
En rejäl burgare, ett så kallat Vegalass!
Vaffödårå?
Jo när jag slutade jobbet kl 16 idag hade jag faktiskt ingen tvåhjuling att åka på.
Efter att helgen bjudit på läckande packbox och oljedusch från Fetpojken, och gårdagens försök att starta upp lillhottan resulterat i stön å stånk från en cylinder, så trodde jag att jag skulle bli tvungen att rulla in på startlinjen i bil, Gud förbjude! Men efter en intensiv och lyckad tändstiftsjakt spann lilla fröken som hon skulle, och jag kunde rulla tillbaks bilen i garaget.
Men någon middag hanns ju inte med, så Svea Rikes första hamburgerbar fick bli min räddning och dagens mål. Och här har man faktiskt fog att benämna sitt utbud av käk för just lass. Att försöka ge sig på att slå rekordet av istoppad föda, vette fan om det är en så bra idé.
Den där tjejen åt ju fan upp mer än vad vi åtta stoppade i oss tillsammans!
Nåväl, nog om det. Den ordinarie menyn räckte gott och väl för oss, och efter en kort stund i kön kunde vi slå oss ner och njuta lite mer lagom.
 
Som vanligt lika trevligt surr vid borden som mysigt muller på vägen dit.
Med det säger vi hejdå och hoppas på en ny trevlig sammankomst nästa tisdag!
B.
 
Kommentera inlägget här: