åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Eggeby Med Eller Utan Slips.

Kategori: åkeriet

Ikväll gick det några sekundmeter kan man säga.
Man hade nästan kunnat slå av och bara hålla upp jackan så hade man kunnat segla fram liksom. Vet inte om det berodde på vinden att det från förra veckans 23+12
(ja vi måste ju räkna in chicksen som hälsade på också) nu plötsligt var nere på 6 hojar ikväll. Man skulle kunna säga att de flesta var som bortblåsta! Hur som helst.. Vi blåste i alla fall iväg bort mot Eggeby för att kika på moppar och få en fika.
Vart aningen konfunderad när vi kom fram och det var i stort sett rent på 50-kubikare. Men efter att vi fått ner stöden och kliat oss i skallen en stund så började det knattra in. Brukar ju oftast vara att de börjar knattra iväg när vi kommer, men nu var det tvärtom. Kanske var det VM-fotboll som ruckade i schemat, vad vet jag.. Hann i alla fall fånga några på bild innan kaffetarmen började skrika och vi fick ta oss in och råda bot mot det.
Apropå kaffe förresten så fastnade en rätt ball cafétraja i kameran också.
Och så höll jag på att glömma Görans sprillans Indian!
Men nu var det fikat som gällde och vi överlät till hojvaktarn att se till hästarna under tiden.
Ja, det var väl det hela.
"Jaha, å va fan hade det där att göra med slips hitådit?" tänker du. Jo så här var det..
För nästan 40 år sen (38 om vi ska va noga) så lirade jag i ett band som hette "Slips". Det gick hyfsat bra och vi hade en hel del gig runt om i landet. Med oss hade vi en trevlig snubbe, eller snarare spoling (det var vi ju allihop. Jag var 23!) vid namn Lasse Skagerling.
Han var vår alltiallo och höll koll på både prylar och oss. Bandet las ner och jag har inte sett honom sen dess. Nu dök hans namn upp nånstans i mitt flöde på facebook för två dar sen och jag var tvungen att kolla upp det. Slängde iväg en fråga och fick svar. Jo visst fan var det han! Hojåkare nu som då, och idag hängde "Skagis" på med sin snygga Heritage
38 år senare och utan Slips.
Mig får ni däremot med Slips. Trettiåtta år sen, 23 bast..
 B.
 
 
Kommentera inlägget här: