åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Regn hos mig.

Kategori: åkeriet

"Måste ha retat gudarna, måste gjort nåt fel" sjunger Orup, och inte vet jag om vi retat upp nån vädergud vi också, men regnet tycks liksom jaga oss nu.
Dagens väderprognos för eftermiddan och kvällen såg ju hyfsad ut förutom mellan 18 och 21 då det är tid för åkning. Skanssundet har vart på tapeten några veckor och vi sju som dök upp bestämde oss för att göra ett försök. Men mörka moln fick oss att byta ut Skanssundet mot Rosenhill. En tankning i Slagsta och ännu mörkare moln påkallade ytterligare en överläggning som resulterade i ny färdriktning. Eftersom det såg lite ljusare ut åt Huddingehållet så fick Sundby Gård bli vårt tredje mål för kvällen. Väl där så möttes vi av en strid ström av bilar på väg ut. Nu var det väl skit samma med bilarna, vi har ju sett de flesta förut.
Men värre var det liksom med beskedet att dagens träff just blivit inställd pga vädret, och som grädde på moset.. STÄNGT CAFÉ!!
Nu var goda råd dyra! Nu behövdes en räddare i nöden! Och det i rödaste rappet! Och rött fick det bli. Vi vände tillbaka och slirade in på Röda Cafét i Vårby där sex man i nån mystisk hungersymbios beställde köttbullemackor. Själv nöjde jag mig med bulle utan kött. :-)
Det blev riktigt skönt där ute på bryggan och solen tittade faktiskt fram ett ögonblick och fick oss att glömma regngudarna för ett tag.
Men som jag sa så har ju regnet jagat oss sen förra veckan och medan det tuggades köttbullar så hann det ikapp :-( In under tak, men efter en stund gav vi upp. Bättre fly än illa fäkta! (Ordspråkens kväll)
Mot färjan! På vägen ut var jag tvungen att stanna till för att ta en bild. Vill ju gärna hitta nåt motorrelaterat på våra utflykter och nu var det här det närmaste jag kunde komma.
Vet ju att Tolle har många strängar på sin lyra, men den här känner nog inte många till. :-)
Hoppas nu på lite ljus i vädermörkret och att vi kommer iväg till Kjula på lördag. Niofärjan är preliminärt vad vi siktar på. Kolla mejlen!
B.
Kommentera inlägget här: