åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Knarr med cigarr.

Kategori: åkeriet

Jaha då gjorde vi ett nytt försök med chopperträff på Daisys och jag tycker nog man kan börja likna det vid att fiska. Vadå fiska? tänker ni... Jo man drar ut och tänker att nu jävlar ska det fångas fenor och sen kommer man hem tomhänt lik förbannat. Hade en liten farhåga att kvällens regnskursvarning skulle kunna reducera antalet finhojar. Men när vi kom dit och chopperstimmet inte var större än att det kunde fångas med en bild (och då var min och Kjelles hoj inräknade) vart jag faktiskt lite besviken.
Nåväl.. Vi inhandlade lite ätbart och slog oss ned och snaskade i oss, och jag försökte haffa nån bild att få med hem. Fångsten blev inte så stor så jag fick gå loss på några bakhjul här hemma sen för att få till nåt skoj i alla fall.
En eloge till Kjelle som fick ett ras igår och kom med sin gamla panna idag! Här ges det inte upp så lätt inte! Nu visade det sig dock att pannan är till salu..
...och frågan är om det inte var Kjelle som hade den bästa fiskelyckan ikväll. Där nappade det faktiskt! Det gäller att ha bra bete liksom!
Men nu satte sig gäddan på sin knarr med tänd cigarr och drog iväg. Vi får väl se senare om den hugger igen..
B.
Kommentera inlägget här: