åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Käket i Stäket.

Kategori: åkeriet

Ja det hade jag tänkt mig idag, och lät följaktligen bli att äta nåt innan jag stack iväg till OK.
Vi har åkt till Stäkets Skeppshandel en gång tidigare och jag vill minnas att vi fick slåss om de få mackor som fanns kvar den gången. Nu visade det sig att det inte var en engångsföreteelse, ni vet "en gång är ingen gång" osv...Ett annat uttryck signerat Ulf Lundell lyder: "en inställd spelning är också en spelning". Kanske är det så, men en inställd spelning är jävligt svårt att stampa takten till och en inställd middag blir man fan inte mätt på!
Nu fick det bli en något utökad fika med både mandelkaka och kokosboll för att stå sig litegrann :-/ Känns lite som att de försöker leva upp till skylten som sitter uppsatt på disken som gapar tom, sånär som på ett par mandelkakor och några inplastade dammsugare.
En jycke hade dom i serveringen som hade en skål torrfoder framställd i ett hörn och man blev fan snudd på avis när man hörde hur det frasade när han festade på sin middag där på golvet! Ja ja... mandelkaka och kokosboll klarar man ju av rätt snabbt, så jag försökte hitta nåt att dokumentera besöket med, men det blev ju inte så mycket heller..
Kom på mig själv med att nynna på en fras ur Staten Och Kapitalet med Ebba Grön. Ni kanske kan lista ut vilken :-) Visste inte om att jag kunde bli så vresig av att bli utan käk.
Rätt vad det var så kom Carina på att hon är med i hojklubben MCE som ligger i Järfälla och inte så långt från Stäket. De brukar visst ha tisdagsfika, så vi sätter kurs ditåt och hoppas på en varmkorv eller nåt. Eller kanske man skulle skrivit "eller not" eftersom det var färre pers där än det fanns mandelkakor i Stäket. Tomt, bommat, nada. Men på väg in mot klubbhuset mötte vi en hoj, och när vi ruller in på gårn, så är han med sist i ledet. Det visar sig vara en ny medlem som åkt förbi men vänt när det var tomt i stugan. Nu fick han en pratstund med oss istället och förevigade oss med luren så att han kunde visa sina polare sen, att de haft besök. Förresten Björn, du skulle hängt med dit så hade du fått en kompis!
Kul iaf att du kom och överraskade med nya hojen! Nu ses vi lite oftare, eller hur! Jo just det, han sist i ledet fick så klart föreviga med min kamera också, men mer än så blev det inte denna gång. Nu ska jag in i kylskåpet och botanisera!
B.
 
Kommentera inlägget här: