åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

IS IT STILL ROSENHILL?

Kategori: åkeriet

Hade tänkt mig en mer påstående rubrik, men en liten korrigering var det tvunget att bli.
En sväng förbi Grödinge, Tumba och ner till Rosenhill där jag hade väntat mig parkeringsproblem en fin kväll som den här. Nu var det nästan tomt och därför är väl frågan om Rosenhill fortfarande är det ledande hojfiket i stockholmstrakten befogad?
Den här raden var i stort sett vad som fanns i hojväg och då innefattade det också våra sju!
Ja, det visar sig väl så småningom om det var en engångsföreteelse eller om det är en trend. Kanske är det på torsdagar man ska ta sig hit för att se lite kul grejer och folkliv numer.
Vi fick oss iaf en stund i solen och i motsats till förra tisdagens hungersnöd i Stäket, rejäla grejer att sätta tänderna i. Jag hade med svälten i färskt minne sett till att krubba ordentligt innan det var dags att pipa iväg idag, och slog istället till på en fin Budapest som låg i disken och ropade "TA MIG TA MIG!"
Pga den tunna densiteten på parkeringen fanns inte heller så mycket att använda kameran till. En långgaffel som kom tuffande och några tavlor att leka med i fotoshop var i stort sett det hela.
En jättefin kväll var det som sagt och för att få njuta av den en stund till fick det bli lite slingerbult och över Tullinge hem. Lasse fick köra först så att jag inte skulle villa bort mig i skogarna. En älg stod ute på ett gärde i kvällssolen och vinkade när vi körde förbi. Borta på Glömstavägen med bara sista biten kvar hade jag slappnat av ordentligt. Då ställer sig Lasse på bromsen och blinkar vänster och "just when you thought you'd seen it all" så svänger vi in på en för mig helt okänd liten krok ner i grönskan och tätt intill Albysjön. Några gamla små hus med snickarglädje och pastellfärger. En liten idyll helt enkelt. Tänk att det finns såna här små godbitar i närområdet där man aldrig satt sin fot (eller sina däck) förr! Tack för den Lasse! Med den avklarad var vi snart vid färjan och då återstår bara att önska er alla en trevlig midsommar!
B.
Kommentera inlägget här: