åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Dödsryttarna.

Kategori: åkeriet

Nu när vi har en sån härlig indiansommar passade det ju bra att dra ut till Sollentuna och MC-Collection för att spana in några tvåhjuliga Indians på The Wall Of Death med Dödsryttarna Lazy Joe, Dennis och Madde Capper som är svärdotter till legendariske Uffe Capper, som körde på dödsväggen redan back in the fifties med The Demon Riders!
Vi blev fyra hojar och återigen några nya ansikten då Matte monterat storsoffan och lyckats få med sig frugan Tina och polarna Anders och Malin. Kul :-) Välkomna! Vi körde på i ryttartemat och tog vägen förbi Valla och vidare förbi Sörentorp och Polishögskolan. Där hade tydligen ridande polisen haft nån utflykt och vi fick kryssa mellan exkrementerna. Tur att man inte gick omkull i det! Något bättre då som Anders, som en gång tappat greppet och gått på lädret i vaniljglass då en leverans från GB läckt ut över asfalten :-)
Nåväl.. Vi anlände i lagom tid till ett-föreställningen som planerat och kunde förväntansfulla knalla uppför trappan till tunnan.
Väl inne kom vi i slang med Madde Capper och fick lite inside information om hur det kändes att flänga runt på väggen i ca 60 knyck och hur man måste fokusera på nåt för att inte bli helt snurrig i pallet. Kunde inte bestämma mig för om jag blev sugen att testa eller om infon var totalt avskräckande.
Boysen där nere sparkade igång sina hundra år gamla hojar och drog en testrepa innan showen och repliken från Dennis när han slagit av fick mig att bestämma mig.. jag skiter nog i att försöka nåt sånt här :-/
"Jag svimma.. det vart helt svart" lät inte helt inspirerande för en provtur!
Madde var dock inte lika harig som jag, och sa "bara killarna ger ok så åker jag med"
Och så vart det, och då inte på nån jäkla storsoffa inte! Nä, upp på styret, och kom inte dragandes med nån hjälm för då pajar frisyren! Sköna snubbar som bjöd på några hi-fives när dom ändå drog förbi :-) Här är några pics från showen.
 
Sköna lirare som bjöd ordentligt på sig själva och efteråt var det självklart att bjuda ner publiken i tunnan att få känna på prylarna.
Efter att ha försökt snabbsmälta intrycken stövlade vi sen in på museet och kontrasten blir total till vad vi just avnjutit. Eller vad säger ni? Indian och Indian..
Det är nästan ofattbart så mycket fina hojar som står där inne på MC-Collection!
Att renovera en av dem skulle bli ett livsprojekt för mig..
Så efter allt detta blev vi tvungna att tanka i oss lite ny energi och avsluta den här extra turen.
En kanontur med massor av nöje tyckte vi! Men det tyckte tydligen inte alla..
 
B.
Kommentera inlägget här: