åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Stor stark på Lissma Park..

Kategori: åkeriet

Okej då.. erkänner att jag tog i lite där. Det blev i alla fall en kaffe med punschrulle..
Men annars är det väl vad det i mångt och mycket handlar om på LP. Stora och starka bilar och helst av lite äldre snitt så de har utseendet med sig också!
Nu höll det på att inte bli nån utflykt eftersom det var helt tomt nere vid färjan när jag kom dit. Upptäckte att de har trixat med betalningssystemet och tagit bort all kontanthantering och lagt till moderniteter som sms-biljett.
Så medan jag stod där i kön och spanade i backspeglarna efter åk-kompisar så bestämde jag mig att åka ändå, bara för att testa det där sms-tricket. Kan ju vara bra att hänga med i utvecklingen. Man vill ju inte halka efter och stå med dumstrut på skallen rätt vad det är!
Så ombord rullade jag samtidigt som jag febrilt jobbade med mobben för att registrera och messa koder och tjafs för att inte bli avslängd på vägen. Och när jag väl kommit på så kom Christer glatt vinkande, så jag slapp åka själv! Så då blev vi i alla fall två glada som rullade iväg till Lissma för att lapa finbil :-)
Väl framme, scannade vi av parkeringen med kamerorna i högsta hugg och rundade sen av med fika innan vi satte av hemåt. Här är ett axplock av lack och krom, lyckliga ägare och en och annan olycklig..

B.
Ps. Fick med lite om Friends-invigningen i Federation Harley Davidson Clubs Europes nät-tidning.
Kommentera inlägget här: