åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Kanontur!

Kategori: åkeriet

Sommarens hittills varmaste dag, god uppslutning och ännu en nypåstigen. Välkommen Jörgen! Och dessutom chokladbollar stora som kanonkulor!
Lägg till härligt krokig väg till Skanssundet, och det kan inte benämnas på nåt annat sätt än just.. KANONTUR!
Vi pratade sist om en sväng till Skanssundet och nu gjorde vi slag i saken direkt och drog dit.
Världens flyt med färjan över och vi hann inte mer än bromsa in och sätta ner foten så var det dags att rulla på.
Det var en del hojar som letat sig ut, så vi fick sprida ut parkeringen lite.
In på fiket och spana in kaffetillbehören! Hittade till min stora förtjusning, för andra gången i mitt liv, chokladbollar att jämföra med kanonkulor! Första gången jag åt en sån var uppe i Skellefteå, på ett av mc-folk, välbesökt ställe vid namn Stackgrönnan. Då kallade min kompis Sören den för "knuul" och det tycker jag talar om vad det är för nåt. En kaffe å en knuul.. då fattar ju de flesta att det är en rätt rejäl fika vi snackar om! :-)
Det tog en stund att tugga i sig knuuln och under tiden kunde vi njuta av sommaren och hojar som kom och hojar som drog iväg. Efter fikat drog Lasse upp lite sjyssta mässingsdetaljer ur packväskorna. Det var nåt med båten, men det där kan du ju snygga upp trajan med Lasse!
Kaffemätta och belåtna rullade vi sen på färjan hemåt. Fick en gäst på vägen hem, på fin hoj också.
Hoppas nu att det blir finväder på tisdag och att många kan haka på då. Det blir sista svängen för mig på ett tag, men de som vill och kan, får gärna fortsätta hålla motorerna igång. Jag tar eventuellt en Norgesväng och drar sen norrut till Skellefteå och en hel del åkning där :-)
B.
 
Kommentera inlägget här: