åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Fetpojken och de galanta damerna..

Kategori: egna avstickare

Så har den då äntligen kommit hem, fetpojken!
Det som påbörjades i slutet av februari fick efter våndor i hopp och förtvivlan, oräkneliga sms och en förmögenhet i telefonsamtal (om man inte haft abonnemang med extra allt) nästan sitt slut när jag sent på onsdag kväll före midsommar fick skjuts av Arne bort till Västberga för att möta upp tradaren och fylld av spänning kunde kika in på flaket och konstatera att där stod den!!! :-)
Lossade försiktigt alla förtöjningar och rullade försiktigt ut på lastkajen, letade rätt på nycklarna som satt strappade på styret, vred på tändningen och placerade tummen på startknappen.
En mjuk tryckning och lyckan var total! Ljudet från 1450 cc Harley med raka rör är lika tidlöst vackert som Smoke on the Water när Ritchie Blackmore pluggat i stratan!
Eftersom regbesiktningen gjordes dan innan fanns ingen regskylt så min storskylt till sportstern fick duga för hemkörning ut till Ekerö. Man tager vad man haver :-)
Efter den första riktigt goda sömnen (så god att jag försov mig) på fyra månader var det dax att på första lediga stund på jobbet, ringa och fixa försäkringen och ställa på pojken.
Nästan sitt slut var det ja..
För nu kom chockbeskedet.. KÖRFÖRBUD. SKALL KONTROLLBESIKTIGAS.
Skitkul besked att få en torsdagsförmiddag då man planerat att dra på midsommarutflykt på torsdagseftermiddan :-(
Hem efter jobbet och brottas med beslutsångest och passagerarsadel.
Efter att sadeln brottats fast bestämde jag mig för att inte ha sett det där om körförbud.
Finstilt.. visst var det jxxxxxt finstilt..
Så 20.00 mullrade en äkta outlaw från Ekerö och mot Västerås och min väntande spätta Susanne.
Fredag morgon väckte oss med strålande sol över Västerås och som värsta Bonnie and Clyde gav vi oss iväg mot Clas Ohlson-land och vidare mot Mora där vi tuppstolta rullade in på gården!
Midsommarfirande deluxe med Susannes släkt som tagit så väl hand om mig för tredje gången nu, kunde börja och pojken fick stå parkerad och glänsa i solen så länge.
I den årliga femkampen vann vi herrar mot damerna, men i blåsrörsmomentet tog Sandra hem en individuell seger och vann i.o.m det en åktur med mig och fetpojken.
Det blev lite av en Vasaloppsrunda med ett glass-stopp i Oxberg och lite raggarsväng inne i Mora. Sandra som aldrig åkt hoj tidigare kommer nog att ligga i hårdträning till nästa sommars femkamp för att ta hem priset igen :-)
Nu har det sprungit iväg en vecka sen dess och i morse rullade jag iväg till besiktningen som gick hur bra som helst.. eller vänta nu.. När jag anmälde min ankomst och knappade in regnr..
FORD SIERRA.
Men efter lite slagningar i dataregistren löste det sig också, och jag kunde en kvart senare åka hem och montera Smoke on the Water-ljud igen :-)
"Men galanta damerna då" tänker ni.
Här är midsommarfägringen!
 
Med det ber vi för en solig sommar full av fägring och fri från fler finstilta meddelanden från transportstyrelsen.
B.

KOMMENTARER:

  • Ralf säger:
    2013-06-30 | 07:31:32

    Va kul att du fått hem knarren. Grattis Bengt. Fint reportage och bilder som vanligt!
    Ralf.

    Svar: Tack Ralf! Det blev lite mer gråsprängt på planeten men nu är det bara att ta vara på soltimmarna!
    None None

Kommentera inlägget här: