åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Halva Mälaren Runt..

Kategori: åkeriet

 
..blev det för min del denna gång.
Medan Arne och Sture fortsatte hela rundan, gjorde jag lördagssoffa hos Susanne i Västerås :-)
Såg ut som att det blöta gått över när man tittade ut på lördagsmorron, och med en solstrimma till frukosten såg det ju riktigt bra ut! Så jag och Arne åkte bort till starten och kollade folk, hojar och en och annan döskalle medan vi väntade på Sture.
Hann inte köra många meter efter att vi tjyvstartat innan det började droppa. Det tilltog och jag fick kapitulera och dra på regnstället. Stannade i Turinge för att fika, torka och kolla folk och utstyrslar. Blev sittande ett tag och Arne hann t.o.m få sig ett öknamn. Han lystrar nu mera till namnet SnabelArne :-) Förresten har han länge visat en del intresse för Triumph, och nu fick det sin förklaring där borta i Turinge.
Medan vi pimplade kaffe och surrade slutade det regna utanför och vi surrade iväg mot Strängnäs och ett besök på Sulas MC som för dagen lockade med 20% off på det mesta. Vet inte hur affärerna gick, men någon åkte med stor säkerhet därifrån med nya stövlar iaf :-)
Fanns en del att kika på och jag hittade en Harley jag inte hört talas om "Zlotty"?? Någon som vet nåt om den?
Full rulle var det iaf i butiken bland stora som små.
Utanför stod en klassiker som visade sig komma från Ekerö. Tobias som nu är med på vår maillista kanske dyker upp i Jungfrusund med sin Honda 750 rätt vad det är.
Eskilstuna var nästa stopp där marknaden var inne på sluttampen. Hann iaf med att innhandla klocka och termometer till Fetpojken från ovanligaklockor.se
Hittade en gammal Englandstillverkad Indian på parkeringen. Gjordes tydligen på licens där. 250 cc och den lycklige ägaren hade fått cykeln efter sin farfar.
Efter ännu ett förtäringsstopp i Kvicksund bromsade jag in i Västerås och slog läger i lördagssoffan med Susanne medan Arne och Sture surrade vidare mot Stockholm.
B.
Kommentera inlägget här: