åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Kommer inte berget till Muhammed får väl Muhammed komma till berget..

Kategori: åkeriet

Tänkte jag och började med Ralf ikväll.
Han stog först på maillistan och jag kommer nu att bocka av er en efter en, så det är bara att vara beredd med kaffepannan!
 
Nä, skoja bara ;-)
Slog en pling till Ralf som just var i färd med att ringa mig, så vi kom fram till att ett fikabesök skulle ju kunna passa. Mötte upp Benet å Kicki vid färjan och var sen hos Ralf innan vi fått i trean
Vi började med en titt i garaget och en koll hur det går med Cobra-bygget
och jaa.. bitarna ramlar på plats så smått. Dröjer dock nån säsong till innan det är dax att lägga lakritsremmar på gatorna runt Träkvista.
Slog oss ner sen på det nybyggda altandäcket och sörplade i oss kaffe och te
och diskuterade världsläget.
Fick en liten present av Ralf som jag vände och vred på ett tag. Tänkte att det kanske var nån slags antenn eller nåt. Men sen skruvade Ralf fast antennen i min kamera och aha-lampan tändes! Ett stativ så klart! Perfekt! Nu slipper jag baxa upp den på nån lämplig sten eller förbispringande skalbagge när jag ska vinkla till så det blir nåt mer än asfalt på bilderna!
Tack Ralf!
Efter en trevlig stund och mörkret börjat lägga sig drog vi hojburna en liten repa runt Skå, bara för att slå bort känslan av att ha dragit på sig stället i onödan..
Hoppas nu på nån dag med finväder i nästa veckas avsnitt av "WHO'S NEXT" ;-)
B.
 
Kommentera inlägget här: