åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Lilla hjulafton på Lillsved

Kategori: åkeriet

tough guys


I ett strålande försommarväder gjorde jag och stigfinnarna Johan och Arne en riktig mystur på den Stockholmska landsbygden. Johan hade planerat vägen, och med lite hjälp av Arne hittade vi fram. Skönt att bara ligga i bakvattnet och glida med :-)
Tog färjan över och bort till Huddinge. Sen via Örby, Flaten ut mot Nacka. Fortsatte gamla vägen till Värmdö och Gustavsberg för att sen landa vid sjöstugan i Lillsved. Riktigt trevligt litet ställe med möjlighet att få i sig både en bit mat eller fika. När vi satt oss och väntade på vår beställning började Johan smussla med nåt och både Johan och Arne började mumla och se hemliga ut. Fram kom ett litet paket med adress åt mitt håll??? Med ett förvånat (och antagligen fånigt) smile öppnar jag och hittar ett riktigt kanonsnyggt armbandsur!!!
Vad ska man säga? Jag drar till med..
Tusen tack Johan och Arne!!!
Efter att vi sen tuggat i oss tog vi en vända på ytterligare en Värmdöisk återvändsgränd ner mot Sandö. Också en jättefin liten väg. Därefter tog Johan och Arne sikte på Rindöfärjan och Vaxholm medan jag vände hemåt till en kissnödig hund.
johan arne avstigning båt på land fler på land arne å havet
klocka
B.
Kommentera inlägget här: