åkeriet

Utflykter på MC. Avgång kl 18 regnfria tisdagar från OKQ8 Åkerstigen 22 Ekerö.

Jomenvisst!

Kategori: åkeriet

Det vart nåt i den här stilen i alla fall!
burk
Det blev jag, Arne och Sture som till slut gjorde årets varv runt Mälaren. Niclas som också tänkt haka på oss, tappade vi tyvärr redan vid färjan. Shit happens... Hoppas du kan haka nån annan tur snart.
Det blev iaf hyfsat väder och vid starten rullade det ena tokiga ekipaget efter det andra in.
vimmel V8 flakmoppe marsmänniskor fordon? sliten ratbike Arne sugen på traja flera vändor ...lyxförpackning
Jag gjorde mitt bästa för att hålla borta regnet och satte på mig regnstället ett tag men var tvungen att ge upp det när jag höll på att rinna bort inifrån.
Efter en kort paus bortanför Botkyrka, tog vi sen ett stopp vid Taxinge Slott och festade på kaffe, mackor och div. sötsaker.
knuttar på väg mer knuttar på väg tre musketörer vid Taxinge slott sötsaker mera sötsaker slott
Drog sen upp tempot för att hinna till motorstadion i Eskilstuna i tid för att kolla speedway och marknad. Tyvärr missade vi speedwayen, men hann iaf med att kolla in marknaden. Jag och Arne testade hur de kändes att gränsla varsin Victory. Riktigt fina cyklar!
titta här då Arne provar victory jag provar Victory ball bil
Vi blev kvar ganska länge, och parkeringen var i stort sett tom när vi sen drog vidare.
Vi siktade sen in oss på Cruisin Café som ligger en bit bortanför Västerås (när man kommer från det hållet). Där är det ju rätt skoj att kika på allt skrot som ligger på gården :-) Inne i klädbutiken provade Arne en Customjacka! Undrar om det var sittningen på Victoryn som satte sina spår? Blev dock ingen affär den här gången och efter att jag testat några snygga kepsar satte vi oss i bussen och fikade.
bmw-skrot kylarprydnad lincoln thunderbird premiär... nja oldsmobile... just de grill dodge snygg kepa sture å arne på bussen jag på bussen
Klockan pinnade på ordentligt men trots det så tog vi vägen över Orresta till Enköping. Riktigt mysig mc-väg! Kan rekomenderas! Vid 19-tiden var vi i Enköping där vi skildes åt och Arne och Sture fortsatte mot Sthlm.
Jag fick istället knö mig in på festen hos Strul MCC. Det var rätt packat och jag fick nog leta i en halvtimme innan jag hittade nånstans att slå upp tältet. Efter att ha inhandlat lämplig dryck och bökat en stund med pinnarna så var jag på plats :-) Sen satt det riktigt fint med grillad karré och potatissallad! Därefter var det fest rätt och slätt.
Bra band och drag på dansgolvet,
program party akuten party akuten party akuten kom igen farsan landning? ös mer ös
 promenader runt och kolla hojar
flower power tower of power indian sovande indian vad är detta?
in på rastadiscot några vändor
rastakojan jamaican rum jamaican boys
åsså mera band
chuck hall chuck hall
 och i säng strax efter 3.

Vaknade till vid halvsju efter en läskig mardröm.

oooooohh bu ooouuuhh
 Drömde att jag vaknade och var ensam kvar. Alla hade dragit och jag gick iväg till min hoj. Bara ramen stod kvar!!! Var rätt skönt att vakna sen, pusta ut och lugnt avnjuta frukost till Br Strul (fd Slut).

den är kvar!  br slut

Efter det var det inte mycket mer än att packa ihop och göra sig klar för avfärd. Träffade några gubbs från Skellefteå när jag höll på med packningen. Dom skulle köra upp idag. Jag frågade om dom skulle köra i ett, och fick svaret "vi stanna väl å ät" Dä ä Norrland de!!
Innan jag drog kom det Ekeröbor och parkerade precis framför! Så vi gjorde sällskap på vägen hem.

ekeröbor

 



På tisdag är jag upptagen, så jag tänkte flytta veckans åktur till torsdag 19.00. Ses då i Jungfrusund!

B.

Kommentera inlägget här: